Sítěráj byl nominován na KYBER CENU roku!

Sítěráj byl nominován na KYBER CENU roku!

S radostí oznamujeme, že náš vzdělávací program Labyrint sítě a ráj srdce získal nominaci na Kyber cenu roku!

Tento program je určen všem, kdo chtějí dětem pomoci zorientovat se v digitálním světě – bez strašení, bez zahlcení.
Naopak: srozumitelně, s příběhy, aktivitami a konkrétními příklady z praxe.

 

Co program nabízí?
  • Komplexní a přehledný pohled na kyberprevenci
  • Praktickou podporu pro pedagogy, rodiče i další průvodce dětí
  • Témata jako digitální wellbeing, bezpečná komunikace, rizika online prostředí a prevence
  • Inspiraci, jak s dětmi mluvit o technologiích otevřeně a s důvěrou
  • To nejdůležitější pro bezpečný pohyb v kyberprostoru – a ještě zábavnou formou

Program je bezplatný a dostupný online, díky podpoře společnosti Google.

Vyzkoušejte lekce a přesvědčte se, proč si Labyrint sítě a ráj srdce zasloužil tuto nominaci.

Letní škola: Jak pracovat s agresí a násilím ve škole – 14.-16.7.

Letní škola: Jak pracovat s agresí a násilím ve škole – 14.-16.7.

Jak pracovat s agresí a násilím ve škole

kurzu:

Agrese má mnoho podob – otevřený výbuch, vyhrožování, pasivní odpor, manipulaci. Každá z nich může narušovat bezpečné klima ve třídě i práci celého týmu. Tento kurz nabízí hlubší porozumění tomu, co se za agresivním chováním skrývá, jaká je jeho funkce v rámci skupinové dynamiky a jak s ním zacházet v praxi.

Co si kurzu odnesete:

  • porozumění různým druhům agrese jejich příčinám,
  • nástroje pro práci agresí jednotlivce skupiny,
  • postupy, jak předcházet násilí nebo eskalaci konfliktů,
  • konkrétní strategie, jak řešit agresivní situace ve škole,
  • oporu ve vytvořených postupech pravidlech,
  • tipy, jak pracovat se sebou kolegy náročných situacích.

Pro koho je kurz určen:

Pro všechny pedagogy, kteří se ve škole setkávají agresivním chováním chtějí ním zacházet respektem, pevností porozuměním. Vhodné pro učitele, asistenty, výchovné poradce, školní psychology, vedení školy pracovníky školních poradenských pracovišť.

Lektorující: Mgr. Markéta Borovcová, MgA. Matyáš Grimmich

📅Termín: 14.-16.7. 2025, každý den od 9:00 do 16:30

📍Místo: Jules a Jim, Krkonošská 1534/6, Praha 2 – Vinohrady

👛Cena za kurz v délce 24 vyučovacích hodin: 5 200,- Kč za osobu.

📜 Po kurzu obdrží účastníci osvědčení o jeho absolvování.

👉 Přihlaste se a získejte jistotu v situacích, kdy na vás žáci spoléhají. Formulář najdete zde 👈 

V případě dotazů nás kontaktujte na e-mailu kurzy@julesajim.cz nebo na tel. čísle: 732 174 824

🙏 Abychom umožnili účast co největšímu počtu škol, můžeme z jedné školy přijmout maximálně tři účastníky na akci. Pokud máte zájem pracovat s tématem napříč pedagogickým sborem, napište nám. Rádi s vámi najdeme vhodné řešení!

Letní škola pro třídní vyučující ⛵ – 9.-11.7.

Letní škola pro třídní vyučující ⛵ – 9.-11.7.

Jak pracovat se třídou, kde to skřípe? Jak na to, abychom se znovu ocitli na jedné lodi?

Vyučující dnes nevedou jen výuku – zároveň se starají o klima třídy, řeší konflikty, podporují vztahy, vedou třídnické hodiny… a někdy je toho prostě moc. Pokud se v tom trochu topíte, přihlaste se na naši letní školu!

Společně se podíváme na to:

  • Jak pracovat s „rozklíženou“ třídou pomocí třídnických hodin.

  • Jak monitorovat a řešit problémy ve třídě.

  • Jak získat jistotu při práci s jednotlivci i celou třídou.

  • Jak připravit třídnické hodiny zaměřené na soudržnost – i v náročných třídách.

  • Jak zvládat obtížné situace.

Letní škola je prakticky zaměřená, s důrazem na aktivní účast a vyzkoušení konkrétních aktivit.

Povedou ji:

Mgr. Jakub Švec – učitel, didaktik třídnických hodin, mentor a kouč s 30 lety praxe.

Mgr. Markéta Borovcová – lektorka selektivní prevence a DVPP se zaměřením na zážitkovou pedagogiku a kyberprevenci.

📅Termín: 9.-11.7. 2025, každý den od 9:00 do 16:30

📍Místo: Jules a Jim, Krkonošská 1534/6, Praha 2 – Vinohrady

👛Cena za kurz v délce 24 vyučovacích hodin: 5 200,- Kč za osobu.

📜 Po kurzu obdrží účastníci osvědčení o jeho absolvování.

👉 Přihlaste se a získejte jistotu v situacích, kdy na vás žáci spoléhají. Formulář najdete zde 👈 

V případě dotazů nás kontaktujte na e-mailu kurzy@julesajim.cz nebo na tel. čísle: 732 174 824

🙏 Abychom umožnili účast co největšímu počtu škol, můžeme z jedné školy přijmout maximálně tři účastníky na akci. Pokud máte zájem pracovat s tématem napříč pedagogickým sborem, napište nám. Rádi s vámi najdeme vhodné řešení!

Jak udělat adapťák ⛵ – 25.6. – VYPRODÁNO

Jak udělat adapťák ⛵ – 25.6. – VYPRODÁNO

Otevřený kurz pro učitele ZŠ a SŠ, kde vám lektoři Jules a Jim předají to podstatné z 23leté praxe organizace. Právě adaptační kurzy byly první službou Jules a Jim.

🔥 Co vás čeká? 

  • Praktický nácvik aktivit i reflexí

  • Interaktivní výklad, moderovaná diskuse a trénink dovedností

  • Tvorba harmonogramu adaptačního programu pro vaši třídu

  • Dlouholeté know-how z praxe

Kurz povedou zkušené lektorky Mgr. Markéta Borovcová a Mgr. Zuzana Paseková.

📅Termín: 25. 6. 2025 9:00–16:30 (včetně pauzy na oběd, oběd není v ceně)

📍Místo: Jules a Jim, Krkonošská 1534/6, Praha 2 – Vinohrady

👛Cena za kurz v délce 8 vyučovacích hodin: 1 700,- Kč za osobu.

📜 Po kurzu obdrží účastníci osvědčení o jeho absolvování.

 

👉 Přihlaste se a získejte jistotu v situacích, kdy na vás žáci spoléhají. Formulář najdete zde 👈 

V případě dotazů nás kontaktujte na e-mailu kurzy@julesajim.cz nebo na tel. čísle: 732 174 824

🙏 Abychom umožnili účast co největšímu počtu škol, můžeme z jedné školy přijmout maximálně tři účastníky na kurz. Pokud máte zájem pracovat s tématem napříč pedagogickým sborem, napište nám. Rádi s vámi najdeme vhodné řešení!

Miliardy z OP JAK čekají na využití: Na jaké programy Jules a Jim je můžete čerpat?

Miliardy z OP JAK čekají na využití: Na jaké programy Jules a Jim je můžete čerpat?

Řešíte každoročně problém s financováním preventivních programů pro žáky? Nevíte, z čeho uhradit tak moc důležité vzdělávání pedagogů v oblasti prevence? Rádi byste dopřáli svému sboru vzdělávací seminář či webinář? 

Až do konce září můžete žádat o finanční podporu z operačního programu OP JAK. I když je možné žádat už půl roku, stále je k dispozici většina nabízených financí. Z 4,5 miliard korun pro základní školy se zatím vyčerpala jen miliarda (k 26.2. 2025). Možná protože se o tomto zdroji málo ví. A to bychom rádi změnili. Protože jde o peníze, kterými lze financovat další vzdělávání dětí i pedagogického personálu. Oslovte s tímto tipem vedení své školy. Času je ještě dost.

Jaké šablony lze použít? 

Nabídka prostředků OP JAK se liší pro základní a střední školství, rozdíl je i v termínech, na podání žádostí pro SŠ je víc času.

 Základní školy mohou žádat v následujících oblastech: 

  • Personální podpora (školní asistent ZŠ, dvojjazyčný asistent ZŠ, kariérový poradce ZŠ)
  • Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání ZŠ (vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ)
  • Podpora vzdělávání žáků v ZŠ (Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ, podpora žáků ohrožených školním neúspěchem v ZŠ)

Termíny žádostí o podporu: 7. 10. 2024 – 30. 09. 2025 do 14:00:00 hodin

Žádat lze přes aplikaci IS KP21+

 

 Střední školy mohou žádat v následujících oblastech: 

  • Personální podpora ( školní asistent SŠ, školní speciální pedagog SŠ*, školní psycholog SŠ*, sociální pedagog SŠ, kariérový poradce SŠ, dvojjazyčný asistent SŠ, koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ)
  • Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání SŠ (Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ)
  • Podpora vzdělávání žáků v SŠ (Inovativní vzdělávání žáků v SŠ, podpora žáků ohrožených školním neúspěchem v SŠ)

Termíny žádosti o podporu: 10. 10. 2024 – 28. 11. 2025 do 14:00:00 hodin

Žádat lze přes aplikaci IS KP21+ 

Pro přípravu žádosti využijte Konzultační linku pro šablony OP JAK, v provozu je každý pracovní den od 9 do 15 hodin.  Kontakt: e-mail: dotazyZP@msmt.gov.cz, tel. 234 814 777.

———————————————————————————————————————————————

A jaké výzvy a šablony můžete využít na jaké programy Jules a Jim?

Vypsali jsme všechny možné varianty pro každý typ školy, cílovou skupinu a téma a k nim přiřadili programy nabízené Jules a Jim. (Pokud u DVPP není uvedeno jinak, jedná se vždy o základní kurz bez nutnosti předchozího vzdělání v tématu v délce 8 vyučovacích hodin.)

 

K Výzvě č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II OP JAK

CÍLOVÁ SKUPINA PRACOVNÍCI VE VZDĚLÁVÁNÍ:

(jakýkoliv pedagogický i nepedagogický pracovník školy / školského zařízení, který se ve škole / školském zařízení podílí na vzdělávání a je vůči příjemci v jakémkoliv pracovněprávním vztahu (pracovní smlouvou / DPČ / DPP) v jakékoliv výši úvazku)

Vhodné programy pro konkrétní témata

• Téma pedagogická diagnostika

– Skupinová dynamika aneb Co se děje v mé třídě

– Diagnostika třídního klimatu aneb Číst ve třídě mezi řádky (4VH, pokročilá úroveň)

• Téma komunikace se zákonnými zástupci 

– Komunikace a spolupráce s rodiči aneb Jak být s rodiči na jedné lodi

• Témata management škol, řízení organizace, leadership a řízení pedagogického procesu

– Sebeřízení skupiny aneb Samostatná třída (4VH)

– Různé styly vedení aneb Balanc možností (4VH)

– Pravidla a práce s nimi aneb Aby nám pravidla dobře sloužila (4VH)

– Didaktické metody pro zdravé klima aneb Výuka bez poražených

– Základy zážitkové pedag. výkonu – vedení reflexe aneb Učím prožitkem

– Od sebeřízení k participaci aneb Spolupráce dělá zdravé klima (pokročilá úroveň)

– Intervence a facilitace do třídního klimatu aneb Jak uřídit náročnou diskuzi (4VH, pokročilá úroveň)

– Intervence a facilitace do třídního klimatu II aneb Jak uřídit náročnou třídu (4VH, pokročilá úroveň)

– Zavádíme třídnické hodiny a jsme na začátku

– Máme třídnické hodiny a chceme se inspirovat

– Náročné situace v třídnických hodinách

– Dovednosti třídní/ho učitelky/le aneb V třídnictví jako ryba ve vodě (lze i na 4VH)

– Základy práce s jednotlivcem s náročným chováním

– Individuální výchovný plán aneb S nadhledem tváří v tvář náročnému chování

• Témata pro ředitele škol a vedení

– Efektivní vedení a rozvoj pedagogického sboru

– Řízení změny

– Vedení porad

– Efektivní hospitace

– Řízení výkonu – vedení hodnotících pohovorů

– Základy koučování, mentoringu a mediace pro ředitele (a zástupce)

• Témata wellbeing a psychohygiena

– Wellbeing aneb Jak se opečovat

– Mindfulness aneb Jak být tady a teď

– Práce s vlastními emocemi aneb I vyučující je člověk

– Jak pracovat s LGBTQ+ tématikou ve vzdělávání

– Duševní zdraví dětí, sebevraždy a sebepoškozování

– Prvky krizové intervence v pedagogické praxi aneb Jak podpořit toho, kdo se hroutí

• Témata mediální gramotnost, prevence kyberšikany, chování na sociálních sítích, umělá inteligence

– Šikana – identifikace a prevence

– Šikana – šetření a řešení (pokročilá úroveň)

– Šikana učitele/ky (lze i na 4VH nebo na 8VH spojeno s identifikací a prevencí šikany)

– Kyberšikana

– Kyberprevence aneb (ne)bezpečí na síti a digitální wellbeing

Forma realizace šablon: Vzdělávání je možné realizovat některou z následujících forem, případně i jejich kombinací.

• akreditované i neakreditované kurzy

• vzdělávací programy

• supervize/mentoring/koučink.

 

CÍLOVÁ SKUPINA ŽÁCI, STUDENTI

(šablony zaměřené na inovativní vzdělávání dětí/žáků/studentů (výčet viz níže) lze realizovat ve zde uvedených tematických zaměřeních a aktivizujících formách.

Šablony zaměřené na inovativní vzdělávání dětí/žáků/studentů:

2.III/9 Inovativní vzdělávání žáků v SŠ

2.IV/3 Inovativní vzdělávání studentů ve VOŠ

2.VIII/2 Inovativní vzdělávání dětí, žáků a studentů v DM

Témata inovativního vzdělávání: 

  • mediální gramotnost
  • inkluze včetně primární prevence
  • vzdělávání s využitím nových technologií
  • well-being a psychohygiena

Aktivizující formy vzdělávání/výuky u šablon inovativního vzdělávání/výuky dětí/žáků/studentů:

● Projektové vzdělávání / projektová výuka

● Tandemové vzdělávání / tandemová výuka

● Vzdělávání s využitím nových technologií

● Mentoring

● Zážitková pedagogika

 

K výzvě č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II 

CÍLOVÁ SKUPINA PRACOVNÍCI VE VZDĚLÁVÁNÍ:

a) pracovníci ve vzdělávání: jedná se o jakéhokoliv pedagogického i nepedagogického pracovníka školy / školského zařízení, který se ve škole / školském zařízení podílí na vzdělávání a je vůči příjemci v jakémkoliv pracovněprávním vztahu (pracovní smlouvou / DPČ / DPP) v jakékoliv výši úvazku

b) ostatní pracovníci ve vzdělávání: jedná se o pracovníky školy / školského zařízení, jejichž druh práce souvisí s chodem školy / školského zařízení (asistenti/ky, personál školní jídelny, hospodářští či techničtí pracovníci apod.), kteří se nepodílí na výuce či vzdělávání ve škole / školském zařízení.

Vhodné programy pro témata

pedagogická diagnostika

– Skupinová dynamika aneb co se děje v mé třídě

– Diagnostika třídního klimatu aneb číst ve třídě mezi řádky (4VH, pokročilá úroveň)

• individualizace vzdělávání

– Didaktické metody pro zdravé klima aneb výuka bez poražených

• formativní hodnocení

– Didaktické metody pro zdravé klima aneb výuka bez poražených

• rozvoj digitálních kompetencí

– Kyberprevence aneb (ne)bezpečí na síti a digitální wellbeing

• wellbeing a psychohygiena

– Wellbeing aneb Jak se opečovat

– Mindfulness aneb Jak být tady a teď

– Práce s vlastními emocemi aneb I vyučující je člověk

– Jak pracovat s LGBTQ+ tématikou ve vzdělávání

– Duševní zdraví dětí, sebevraždy a sebepoškozování

– Prvky krizové intervence v pedagogické praxi aneb Jak podpořit toho, kdo se hroutí

• genderová tematika v obsahu vzdělávání

– Jak pracovat s LGBTQ+ tématikou ve vzdělávání

• mediální gramotnost, prevence kyberšikany, chování na sociálních sítích, umělá inteligence

– Kyberprevence aneb (ne)bezpečí na síti a digitální wellbeing, Internetoví úžčasňáci

• komunikace se zákonnými zástupci

– Komunikace a spolupráce s rodiči aneb Jak být s rodiči na jedné lodi

• management škol, řízení organizace, leadership a řízení pedagogického procesu

– Sebeřízení skupiny aneb samostatná třída (4VH)

– Různé styly vedení aneb balanc možností (4VH)

– Pravidla a práce s nimi aneb aby nám pravidla dobře sloužila (4VH)

– Didaktické metody pro zdravé klima aneb výuka bez poražených

– Základy zážitkové pedagogiky a vedení reflexe aneb učím prožitkem

– Od sebeřízení k participaci aneb spolupráce dělá zdravé klima (pokročilá úroveň)

– Intervence a facilitace do třídního klimatu aneb jak uřídit náročnou diskuzi (4VH, pokročilá úroveň)

– Intervence a facilitace do třídního klimatu II aneb jak uřídit náročnou třídu (4VH, pokročilá úroveň)

– Zavádíme třídnické hodiny a jsme na začátku

– Máme třídnické hodiny a chceme se inspirovat

– Náročné situace v třídnických hodinách

– Dovednosti třídní/ho učitelky/le aneb v třídnictví jako ryba ve vodě (lze i na 4VH)

– Základy práce s jednotlivcem s náročným chováním

– Individuální výchovný plán aneb s nadhledem tváří v tvář náročnému chování

• dále kurzy pro ředitele škol a vedení

– Efektivní vedení a rozvoj pedagogického sboru

– Řízení změny

– Vedení porad

– Efektivní hospitace

– Řízení výkonu – vedení hodnotících pohovorů

– Základy koučování, mentoringu a mediace pro ředitele (a zástupce)

 

Forma realizace šablon: Vzdělávání je možné realizovat některou z následujících forem, případně i jejich kombinací.

• akreditované i neakreditované kurzy

• vzdělávací programy

• supervize/mentoring/koučink.

 

Šablony zaměřené na inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání:

2.I/6 Inovativní vzdělávání dětí v MŠ

2.II/5 Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ

2.V/2 Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v ŠD/ŠK

2.VI/2 Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v SVČ

2.VII/2 Inovativní vzdělávání žáků v ZUŠ

 

CÍLOVÁ SKUPINA ŽÁCI, STUDENTI

(šablony zaměřené na inovativní vzdělávání dětí/žáků/studentů (výčet viz níže) lze realizovat ve zde uvedených tematických zaměřeních a aktivizujících formách)

  • Témata inovativního vzdělávání:
  • mediální gramotnost Kyberprostor, Umíme se domluvit, Selektivní primární prevence
  • inkluze včetně primární prevence Každý jsme jiný a je to OK  – přijímání individuální odlišnosti, Šikana a kyberšikana, Poznáváme své spolužáky, Budujeme naši třídu, Učíme se spolupracovat, Adaptační a stmelovací program, Selektivní primární prevence
  • vzdělávání s využitím nových technologií
  • well-being a psychohygienaRozvoj emoční inteligence, Wellbeing – stres a práce s časem, Wellbeing – zvládám svoje trápení, Moje identita a hodnoty, Vztahy, partnerství a sexualita, Nutrice aneb bohatství na talíři, Zdravý životní styl (prevence poruch příjmu potravy), TaTrA D, Selektivní primární prevence
  • genderová tematika v obsahu vzděláváníDuha – prevence homofobie a šikany, Každý jsme jiný a je to OK  – přijímání individuální odlišnosti, Vztahy, partnerství a sexualita Selektivní primární prevence 

Aktivizující formy vzdělávání/výuky u šablon inovativního vzdělávání/výuky dětí/žáků/studentů:

● Projektové vzdělávání / projektová výuka

● Tandemové vzdělávání / tandemová výuka

● Vzdělávání s využitím nových technologií

● Mentoring – Mentoring, Intervize, Supervize, Individuální supervize (toto sice není DVPP, ale jsou to služby školám, které si mohou ze šablon zaplatit)

● Zážitková pedagogika – Základy zážitkové pedagogiky a vedení reflexe aneb učím prožitkem

 

Jules a Jim hledá ŘEDITELE*ŘEDITELKU

Jules a Jim hledá ŘEDITELE*ŘEDITELKU

Chceš vést zavedenou a respektovanou neziskovou organizaci, která patří mezi lídry v oblasti primární prevence a osobnostně sociálního rozvoje v Česku? Máš chuť rozvíjet vizi organizace, která už 23 let mění prostředí škol a životy dětí i dospělých? Baví Tě dávat věcem smysl, růst a tvořit spolu s týmem odborníků a srdcařů? Možná právě na Tebe čeká místo v čele Jules a Jim!

O co jde?

Organizace Jules a Jim je personálně i finančně stabilní a má za sebou stovky a tisíce úspěšných projektů, kurzů a spoluprací. Teď je připravená na další etapu – růst, inovativní programy, rozvoj týmu a rozšiřování dopadu. Hledáme ředitele*ku, který*á s námi touto cestu půjde, bude naplňovat naši novou vizi, povede organizaci rozumem i srdcem a bude silný*á v leadershipu. 

Co Ti nabízíme? 

  • Možnost vést smysluplnou organizaci s reálným dopadem na vzdělávání a duševní zdraví dětí i dospělých.

  • Tým odborníků a srdcařů, který stojí při sobě (a bude stát i při Tobě!) a věří tomu, co organizace dělá.

  • Prostor pro vlastní vizi a otisk do DNA organizace, prostor pro učení a růst.

  • Férové ohodnocení (v pásmu 60-70 tisíc Kč hrubého měsíčně), smysluplnou práci a nástroje, které podporují pracovní pohodu (supervize, intervize, individuální mentoring ad.).

Co bys měl*a umět nebo znát?

  • Být schopný*á převzít plnou zodpovědnost za nejvyšší exekutivní a statutární funkci v organizaci. 

  • Mít strategické myšlení a schopnost vidět organizaci v celku – od lidí přes finance po dopad.

  • Ideálně mít zkušenost s řízením organizace srovnatelné velikosti (rozpočet cca 10 mil. Kč, 12 interních pracovníků, 50 externistů).

  • Být silný*á v plánování – strategickém, projektovém i finančním. Zvládat rozpočty, jejich sestavení i řízení.

  • Umět efektivně řídit a delegovat, koordinovat tým a nastavovat procesy.

  • Mít základní právní a finanční povědomí, orientaci ve fundraisingu a zkušenosti s úspěšným získáváním zdrojů jsou výhodou.

  • Rozumět principům leadershipu a být opravdovým lídrem – inspirujícím, empatickým, zodpovědným, ambici stát se nositelem hodnot Jules a Jim.

  • Mít schopnost organizaci reprezentovat navenek, síťovat a vést jednání s partnery, donory či školami.

  • Alespoň základně se orientovat v systému českého školství, tématech prevence a duševního zdraví.

  • Něco z toho Ti chybí, ale máš chuť se to naučit nebo si na to sehnat ty správné parťáky? Pak čti dál a napiš nám!

Jaký*á bys měl*a být?

  • Energický*á a zapálený*á – nebojíš se práce, ale víš, proč ji děláš a jak ji dělat efektivně. A díky tomu můžeš “zapálit” a nadchnout i ostatní.

  • Charismatický*á a lidský*á – lidé za tebou půjdou, protože jim dáváš důvěru i směr. Pevnost a laskavost jdou v ruku v ruce. 

  • Empatický*á – nasloucháš, chápeš a tvoříš bezpečné prostředí.

  • Transparentní a odpovědný*á – mluvíš otevřeně a jednáš fér.

  • Odolný*á a flexibilní – zvládneš změny, nejistotu i krizové situace.

  • Tvořivý*á, flexibilní a otevřený*á novým nápadům a výzvám – protože bez kreativity to dnes nejde a potřebujeme reagovat na rychle se měnící prostředí.

  • Odolný*á vůči stresu a nejistotě  – zvládáš krizové situace v týmu i s klienty.

Zní to jako výzva pro Tebe?

Pošli nám prostřednictvím odpovědního formuláře v rámci jobs.cz svůj životopis a motivační dopis, kde popíšeš, proč Tě tahle role láká a co do ní přineseš právě Ty. Nebo neváhej být kreativní a představ se nám nad rámec těchto dokumentů ještě jiným způsobem! Všechno, čím nás chceš přesvědčit, abychom si vybrali právě Tebe, nám prosím zašli nejpozději 8.6.2025.

Co bude dál? 

Pokud nám padneš do noty, pozveme Tě do druhého kola, v rámci kterého dostaneš písemný úkol. Info o výsledku prvního kola výběrového řízení a zadání úkolu pro případné kolo druhé se dozvíš nejpozději 11.6. 

Pokud budeme nadšení z Tvého zpracování úkolu, budeme se chtít setkat osobně. Bližší detaily sdělíme úspěšným uchazečům 2. kola, ale už nyní si prosím pro jistotu zarezervuj termín 27.6. od 12 do 17 hodin. 

Pokud uspěješ a domluvíme se na spolupráci, budeme chtít, aby sis udělal*a již v průběhu prázdnin dostatečný čas na předávku agendy, kterou rozhodně nechceme podcenit. Ideální vstup naplno do ředitelské role pak očekáváme od 1.9.2025 

Těšíme se na Tebe!

Kdo je Jules Jim?

Pomáháme školám řešit náročné situace nastavovat komplexní prevenci rizikového chování osobnostní rozvoj žáků a žákyň.

Jsme certifikovanou organizací MŠMT pro všeobecnou a selektivní primární prevenci a akreditovaným zařízením DVPP. Podporujeme školy v přístupu k osobnostně-sociální výchově (OSV) a primární prevenci rizikového chování (PPRCH). 

Pomáháme dětem rozvíjet kompetence pro spokojený život, vyučujícím zvládat třídní dynamiku a členům školních poradenských pracovišť nastavovat i realizovat systém prevence a podpory napříč školou.

Co děláme?

  • Tvoříme zdravé bezpečné klima školy
  • Řešíme náročné situace ve třídách
  • Realizujeme programy prevence další vzdělávání pedagogů
  • Věnujeme se školnímu poradenství osobnostně-sociálnímu rozvoji

Jak pracujeme?

  • Metodami zážitkové pedagogiky reflektovaného učení
  • důrazem na důvěru, bezpečí reálné dopady
  • Každoročně realizujeme přes 1000 programů prevence
  • Máme tým 12 interních 50 externích odborníků
Jak mluvit s žáky v krizi: Naučte se vést podpůrný rozhovor! ⛵ – 16.6.

Jak mluvit s žáky v krizi: Naučte se vést podpůrný rozhovor! ⛵ – 16.6.

Vyučující nejsou krizovými interventy ani psychology, často jsou ale v situaci, kdy jejich žák nebo žákyně potřebují psychickou podporu. Jak poznat správný okamžik pro rozhovor? Kde jsou hranice mezi první psychickou pomocí a krizovou intervencí? Jak vést podpůrný rozhovor, ale zároveň si udržet své limity? Právě s tím vám pomůže praktický kurz Jak mluvit se žáky v krizi: Naučte se vést podpůrný rozhovor!

🔥 Co vám přinese? Naučíte se

  • strukturu podpůrného rozhovoru a jak ho využít ve školním prostředí
  • poznat, kdy a do jaké míry se do situací vkládat 
  • poznat, kdy může rozhovor pomoci a kdy je lepší žáka odkázat na odborníka
  • kde končí kompetence učitele a začíná role školního poradenského pracoviště
  • jak formulovat a udržet své osobní hranice v kontaktu s žáky
  • jak efektivně využít mapu pomoci – kam žáky nasměrovat a kde hledat podporu pro sebe
  • praktické tipy na psychohygienu, abyste mohli pomáhat, aniž byste sami vyhořeli

Kurz je určen pro všechny pedagogy, kteří chtějí být oporou svým žákům, ale zároveň si chtějí uchovat vlastní duševní pohodu. Povedou ho zkušené lektorky Mgr. Markéta Borovcová a Bc. Kateřina Čechová.

📅 Termín: 16. 6. 2025, 9:00 – 16:30 (s pauzou na oběd)

📍 Místo: SENNO, Senovážné náměstí 24, Praha 1

👛 Cena za kurz v délce 8 vyučovacích hodin: 1 700,- Kč za osobu.

📜 Po kurzu obdrží účastníci osvědčení o jeho absolvování.

👉 Přihlaste se a získejte jistotu v situacích, kdy na vás žáci spoléhají. Formulář najdete zde 👈 

V případě dotazů nás kontaktujte na e-mailu kurzy@julesajim.cz nebo na tel. čísle: 732 174 824

WEBINÁŘ: Queer inkluzivní sexuální výchova: Jak otevřít téma ve třídě? – 7.4.

WEBINÁŘ: Queer inkluzivní sexuální výchova: Jak otevřít téma ve třídě? – 7.4.

S dětmi a dospívajícími je důležité mluvit o vztazích a sexualitě otevřeně a podpůrně. Ale jak na to, když se veřejná diskuse o sexualitě, queer a genderových identitách neustále vyvíjí a stává se z ní téma vzájemného nepochopení?

Tento praktický workshop vám pomůže lépe se zorientovat v LGBTQ+ tematice a naučí vás, jak ji srozumitelně a citlivě otevírat ve třídních kolektivech. Budeme také společně diskutovat o možnostech, jak vytvořit ve škole bezpečné prostředí i pro děti, které objevují svou jinakost a potřebují podporu svého okolí.

Co vás čeká?

  • Seznámíte se se základními pojmy a principy LGBTQ+ tematiky
  • Naučíte se vést otevřenou a podpůrnou komunikaci o vztazích a sexualitě
  • Zjistíte, jak LGBTQ+ témata efektivně otevírat v třídních kolektivech
  • Dozvíte se, jak nastavit ve škole bezpečné prostředí pro všechny

Kurz povede Mgr. Agáta Hrdličková, lektorka a školitelka v Jules a Jim.

Cena: 390 Kč

Kdy: 7. dubna 2025 od 16 do 18 hodin

Kde: Na platformě Zoom. Odkaz pro připojení obdržíte emailem po uhrazení webináře.

Každý účastník obdrží certifikát.

Přihlásit se můžete ZDE.

V případě dotazů nás kontaktujte na tel. 732 174 824 či e-mailu kurzy@julesajim.cz.

🙏 Abychom umožnili účast co největšímu počtu škol, můžeme z jedné školy přijmout maximálně tři účastníky na kurz. Pokud máte zájem pracovat s tématem napříč pedagogickým sborem, napište nám. Rádi s vámi najdeme vhodné řešení!

Jak mluvit s žáky v krizi: Naučte se vést podpůrný rozhovor! ⛵ – 16.6.

Uvolnilo se místo! KURZ: Jak mluvit s žáky v krizi: Naučte se vést podpůrný rozhovor! ⛵ 21.3.

Vyučující nejsou krizovými interventy ani psychology, často jsou ale v situaci, kdy jejich žák nebo žákyně potřebují psychickou podporu. Jak poznat správný okamžik pro rozhovor? Kde jsou hranice mezi první psychickou pomocí a krizovou intervencí? Jak vést podpůrný rozhovor, ale zároveň si udržet své limity? Právě s tím vám pomůže praktický kurz Jak mluvit se žáky v krizi: Naučte se vést podpůrný rozhovor!

🔥 Co vám přinese? Naučíte se

  • strukturu podpůrného rozhovoru a jak ho využít ve školním prostředí
  • poznat, kdy a do jaké míry se do situací vkládat 
  • poznat, kdy může rozhovor pomoci a kdy je lepší žáka odkázat na odborníka
  • kde končí kompetence učitele a začíná role školního poradenského pracoviště
  • jak formulovat a udržet své osobní hranice v kontaktu s žáky
  • jak efektivně využít mapu pomoci – kam žáky nasměrovat a kde hledat podporu pro sebe
  • praktické tipy na psychohygienu, abyste mohli pomáhat, aniž byste sami vyhořeli

Kurz je určen pro všechny pedagogy, kteří chtějí být oporou svým žákům, ale zároveň si chtějí uchovat vlastní duševní pohodu. Povedou ho zkušené lektorky Mgr. Markéta Borovcová a Bc. Kateřina Čechová.

📅 Termín: 21. 3. 2024, 8:00 – 16:00 (s pauzou na oběd)

📍 Místo: Jules a Jim, Krkonošská 1534/6, Praha 2 – Vinohrady

👛 Cena za kurz v délce 8 vyučovacích hodin: 1 700,- Kč za osobu.

📜 Po kurzu obdrží účastníci osvědčení o jeho absolvování.

👉 Přihlaste se a získejte jistotu v situacích, kdy na vás žáci spoléhají. Formulář najdete zde 👈 

V případě dotazů nás kontaktujte na e-mailu kurzy@julesajim.cz nebo na tel. čísle: 732 174 824

Uvolnila se místa! ⛵KURZ Když jde ve škole o život: Jak reagovat na sebevražedné chování žáků – 20.3.

Uvolnila se místa! ⛵KURZ Když jde ve škole o život: Jak reagovat na sebevražedné chování žáků – 20.3.

Termín: 20. 3. 2025 od 14.00 do 17:15

Adresa: Krkonošská 1534/6, Praha 2 – Vinohrady

Obsah kurzu:

Sebevražedné chování ve škole

Kurz se zaměřuje na postupy práce, když se setkáváme s dítětem, které uvažuje nad sebevraždou nebo již pokus o to si ublížit uskutečnilo. Jak následně postupovat? Jak podpořit dítě v návratu např. hospitalizaci. Jak ošetřit bezpečné prostředí pro děti a dospělé?

 Kurz se bude zaměřovat na:

  • rozlišení varovných signálů
  • okamžité reakce v případě ohrožení
  • opatření pro podporu dítěte po pokusu o sebevraždu
  • ošetření dalších dětí v kolektivu
  • péči o sebe a další vyučující vv případě obav, že se jednání bude opakovat
  • předcházení dalším rizikům 

Součástí kurzu je také supervizní část zaměřená na práci s konkrétními případy z praxe.

Kurz vede Mgr. Renata Kolářová a MgA. Matyáš Grimmich.

Kurz vzniká ve spolupráci Jules a Jim a Křesťanské pedagogicko-psychologické poradny.

Cena: 990,- Kč / osobu

Po absolvování kurzu obdrží účastníci osvědčení v délce 4 VH

Přihlásit se můžete vyplněním přihlášky ZDE

V případě dotazů nás kontaktujte na e-mailu kurzy@julesajim.cz nebo na tel. čísle: 732 174 824.