NÁŠ TÝM
Mgr. Ondřej Bradáč
ředitel organizace
Ředitelem Jules a Jim jsem od března 2022. Přestože má pozice je zejména manažerská, lektorská činnost je mi velmi blízká. A blízký je mi i samotný Jules a Jim, který mě na lektorskou dráhu vypravil už v letech 2013-14, kdy jsem zde absolvoval první ročník tehdejší Lektorské Akademie.
V oblasti přímé práce s lidmi působím především jako lektor komunikace a prevence konfliktů, spolupráce v týmech, osobního a časového řízení a dalších osobnostně-rozvojových témat. Kromě toho se zabývám také individuálním a skupinovým koučinkem, jehož principy je pro mě nesmírně zajímavé uplatňovat také v manažerské roli. Mám rád celostní přístup, a to i v oblasti vzdělávání. Důležité je spojení všech našich kognitivních funkcí – pracovat v rovině myšlení, cítění, vnímání i intuice najednou. Věřím, že i v tomto se v Jules a Jim na naší společné cestě životem vzájemně obohatíme.
Vystudoval jsem teoretickou a evoluční biologii na Přírodovědecké fakultě UK, se zaměřením na obor etologie člověka. Během získávání praktických pracovních zkušeností jsem absolvoval mnoho rozvojových kurzů, mimo jiné také výcvik Spirála kouče v Akademii Libchavy. Lidské chování mě fascinovalo už v době studií, a přestože jsem se od biologických témat postupně odklonil a začal se stále více věnovat praxi, kompetence získané studiem jsou pro mě užitečné především ve schopnosti opouštět zaběhaná myšlenková schémata a dívat se na věci zvenčí.
S pracovní dráhou jsem začal již v 19ti letech vstupem do role učitele biologie a chemie na II. stupně ZŠ pro žáky s poruchami chování na Zlíchově. Od té doby jsem prošel spoustou povolání, která se vždy týkala vzdělávání, ať už dětí či dospělých. V roli učitele jsem strávil pět let, následně jsem pracoval jako koordinátor projektu globálního rozvojového vzdělávání v INEX-SDA. Vyzkoušel jsem si i roli obchodníka s edukativními technologiemi ve společnosti Profimedia, s.r.o., roli ředitele organizace International Young Naturefriends, z.s. zaměřené na environmentální, sociální témata a zážitkovou pedagogiku. Naposledy jsem tři roky pracoval jako ředitel Taneční školy InDance, která je ve své oblasti největší v České republice.
Mgr. Julie Mastná
odborná garantka organizace
Od roku 2008 jsem prošla několika rolemi jako lektorka, členka valné hromady, metodička, koordinátorka programů, lektorka interního vzdělávání a členka vedení. Aktuálně jsem členkou správní rady a zároveň zastávám pozici odborné garantky organizace. Působím také jako odborná konzultantka pro školy a lektorka. Vedu metodický tým, se kterým vyvíjíme metodiky jednotlivých programů ve spolupráci s externími odbornými poradci.
Pro Jules a Jim pracuji s vášní. Jsem svázaná s životem organizace a jsem jeho hrdou účastnicí. Je pro mě naplňující jak práce na vzniku nových programů, tak i jejich lektorování a přímá práce se školami a dětskými skupinami.
V oblasti lektorování se pohybuji od roku 2005, podobně dlouho pracuji s dětmi a mládeží v různých vzdělávacích a volnočasových institucích jako lektorka či externí konzultantka metodik (Člověk v tísni, o.p.s., Prázdninová škola Lipnice, z.s., Academia Ireas, o.p.s., The Duke of Edinburgh’s Award, INEX-SDA, z.s., ADRA z.s., Mládež v akci: Evropská dobrovolná služba, Taneční škola InDance, z.s., Nízkoprahový klub Neratovice, Klub-net, o.s.). Od roku 2008 se věnuji PPRCH (Prevent, o.s., Jules a Jim, z.ú.).
Absolvovala jsem studium Sociální a charitativní práce na HTF UK v Praze a průběžně se vzdělávám v oboru na nejrůznějších souvisejících kurzech, např. Podpora bezpečí na školách (64h, Renata Ježková a Helena Adamusová, 5-10/2017), Vědomá práce s předsudky: Úvod do přístupu Anti-Bias (16h, Petra Skalická, 10/2015), Diagnostika třídních kolektivů (8h, Dr Braun, 10/2014), Základy krizové intervence tváří v tvář pro pracovníky ze služeb sociální prevence (48h, Vendula Kolářová, 4-5/2014), Šikana ve školní třídě (16h, Mgr. David Čáp, 11/2012), Kritické myšlení a globální témata (64h, Hana Košťálová, NaZemi, o. s., 1-6/2012), Review – skupinová dynamika (20h, Josef Šebesta, 2/2011), Prevence šikany (10h, Mgr. Jakub Švec, 2/2009).
Mgr. Markéta Borovcová
Odborná zástupkyně ředitele, lektorka, členka Odborného boardu
V Jules a Jim působím od roku 2019, kdy jsem poprvé vyjela na adaptační kurz, a protože mě velmi oslovil přístup k programům i dětem, už jsem zde jako lektorka zůstala.
V současnosti působím jako lektorka všeobecné i selektivní prevence a programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Nejčastěji do tříd k žákům i vyučujícím vstupuji
s tématy týkající se kyberprostoru či zážitkové pedagogiky. Od června roku 2023 mám tu čest sedět na židli odborné zástupkyně ředitele a mám na starost rozvoj poskytovaných služeb a lektorský tým, podílím se tedy na tvorbě metodik našich programů a odborném vzdělávání
a rozvoji našeho lektorského týmu.
Kromě práce v JaJ studuji na FF UK obor Andragogika a Personální řízení. Před vysokou školou jsem studovala osmileté gymnázium a po celou dobu jsem byla součástí a později i ve vedení školního peer programu, kde jsem získala cenné zkušenosti při práci s dětmi. Čtyři roky jsem spolupracovala se společností SPRSV a jezdila jako účastník i vedoucí na různé vzdělávací kurzy pro děti a mládež. Od roku 2015 vedu také soukromé lekce hraní na klavír pro děti i dospělé.
Bc. Helena Vymazalová
Provozní zástupkyně ředitele
a provozní asistentky kanceláře.
Od června 2023 působím jako provozní zástupkyně ředitele, mým úkolem je, aby všechno fungovalo,
jak má, po administrativní
i procesní stránce, a aby tak provozní tým naší kanceláře mohl věnovat veškerou pozornost jak potřebám našich klientů,
tak i našim lektorujícím.
a především cíle činnosti naší organizace, které považuji za zásadní pro zdravý rozvoj společnosti a jejích členů,
a viditelné výsledky naší práce,
k nimž mohu skrze podporu našeho týmu přispívat.
Před příchodem do Jules a Jim jsem pracovala jako týmový a projektový vedoucí v mezinárodní IT firmě a později ve státní organizaci se zaměřením na kulturu. Díky účasti v projektu poskytujícímu pro-bono poradenství v rozvojových zemích jsem mohla využít své zkušenosti s procesní analýzou
k návrhu na vylepšení administrace a vyhodnocování výukových programů ve státní vzdělávací organizaci LGSETA v Jihoafrické republice.
Bc. Eliška Papežová
Lektorka, koordinátorka programů
Když procházím medailonky ostatních, vždy v nich figurují roky. Začnu obdobně, vyberu si však jen jeden jediný – rok 2022. V tomto roce jsem ukončila bakalářské studium oboru Andragogika a personální řízení na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Rozhodla jsem se odejít z pozice třídní učitelky na základní škole a novou cestou v oblasti vzdělávání se pro mne stalo lektorování všeobecné primární prevence v Jules a Jim. Zároveň jsem si ale ten rok uvědomila, že moje kořeny
v Ústeckém kraji jsou natolik pevné, že stěhování do Prahy není v nabídce možností a obávala jsem se proto, kolik času budu vlastně schopna vyčlenit na lektorování. A ejhle. Dostala jsem nabídku působit v organizaci nejen jako lektorka, ale i koordinátorka programů – pozice dostatečně organizační, časově flexibilní a zároveň mou fyzickou přítomnost v Praze vyžaduje minimálně.
Řekla bych, že vše dopadlo tak, jak má. Pracovat v Jules znamená totiž nejen smysluplnou náplň práce
a skvělý kolektiv lidí, je zde ohromný prostor pro rozvoj na pracovní i osobní úrovni a otevřená mysl všem nápadům, ať už přijdou od kohokoliv. Tož uvidíme, co nám přinesou roky následující – už teď se těším.
Bc. Simona Tučková
Lektorka, provozní kanceláře, personální koordinátorka
V organizaci Jules a Jim jsem od roku 2022. Vždy jsem se zajímala
o osobnostní rozvoj, a proto jsem s touto oblastí začala i v lektorování.
V týmu Jules a Jim jsem od roku 2022, kdy jsem se původně přidala jako lektorka osobnostního rozvoje – tématu, které mě dlouhodobě zajímá a kde mohu sdílet své znalosti a zkušenosti. Postupně se moje role rozšířila ještě o lektorování programu šikany.
Od roku 2023 zastávám také pozici provozní kanceláře a personální koordinátorky. Tato kombinace rolí mi umožňuje podílet se na hladkém běhu organizace a zároveň spolupracovat
s týmem našich skvělých lektorů.
Moje akademické vzdělání na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy mi poskytlo pevný základ v oblasti humanitních a sociálních věd, což přináší do mé práce v Jules a Jim širší perspektivu a hlubší porozumění sociálním procesům a osobnostnímu rozvoji.
Jsem hrdá na to, že mohu svou prací přispívat k rozvoji organizace
a zároveň se neustále učit a růst, jak profesně, tak osobně, v dynamickém a příjemném prostředí, jakým Jules
a Jim nepochybně je.
Mgr. Petra Kozlíková
Lektorka, garantka všeobecné primární prevence, členka Správní rady
V organizaci působím od roku 2008. Začala jsem s lektorováním adaptačních kurzů a časem
i programů všeobecné a selektivní primární prevence. Koordinovala jsem Lektorskou akademii, projekt
IREAS a nyní Specializační studium pro školní metodiky prevence,
kde i lektoruji. Pod rukami mi
prošla akreditace na specializační studium a certifikace organizace.
V roli členky správní rady
se podílím na koncepčním
a strategickém rozvoji organizace, jejích služeb a zdrojů.
Dlouholeté působení v organizaci
a zejména hloubka našeho přemýšlení nad vším, co děláme, mi dali neskutečný výčet znalostí
a dovedností pro moji lektorskou
a učitelskou dráhu. Nedokážu
si představit jiné místo, kde bych mohla tak osobnostně i profesně růst.
Vystudovala jsem Učitelství náboženství, etiky a filosofie
a Sociální pedagogiku na HTF UK.
Absolvovala jsem řadu kurzů: základní školení primární prevence – posilování pozitivních hodnot
a postojů (KPPP), výcvik mediace, metodický a mentorských kurz, základy krizové intervence,
sebezkušenostní skupinu v Gestalt modalitě, biosyntézu pro učitele, šikanu – identifikace a řešení,
práci se skupinou či vedení reflexe. Absolvovala jsem první ročník studia Ředitel naživo, kurzu
zaměřeného na formativní hodnocení a plánování výuky
a třídní management. Baví mě divadlo a zpěv,
a proto se intenzivněji touto formou zabývám v Ateliéru živé pedagogiky.
Mimo Jules a Jim pracuji
na základní škole v roli zástupkyně pro prevenci, učím Výchovu k občanství a zdraví v tandemu
a mám skvělou třídu 8. B.
Dříve jsem koordinovala školní parlament a výuku pro žáky s OMJ.
Mgr. Zuzana Paseková
Lektorka, garantka programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
V Jules a Jim lektoruji VPP programy se zaměřením na kyberprostor, SPP a DVPP. Jsem zároveň i garantkou DVPP programů. V lektorské práci při SPP a DVPP často využívám svých zkušeností z několikaleté pedagogické praxe a z praxe školní metodičky prevence, kterou jsem vystudovala právě v Julesovi a díky tomu jsem se s týmem úžasných nadšenců propojila. Všechnu práci tady mám moc ráda a dává mi obrovský smysl.
Krom působení na Karlínské obchodní akademii a v Julesovi jsem ještě částečně spojená s Jedním světem na školách, kde lektoruji práci s dokumentárním filmem a další srdcovkou je můj terapeutický výcvik v systemice a gestaltu. Pracuji ráda se skupinou i jednotlivcem, a jsem nejšťastnější, když můžu propojovat všechno, co jsem se sama naučila a co mne samotnou obohatilo, a když se daří společně vytvářet něco užitečného a hlubokého na cestě ke změně.
Ve volném čase jsem ráda v přírodě, v tanci, na kole, u filmu nebo knihy a hodně si užívám čas se svým synem, který je mou nekonečnou inspirací.
K JaJ jsem se dostala hlavně proto, že mě obrovsky naplňuje práce s dětmi, které se věnuji celý svůj pracovní život. Začínala jsem hlídáním, doučováním, vedla jsem různé dětské skupiny a pomáhala v organizacích pracujících s dětmi s různými speciálními vzdělávacími potřebami, dále pracuji jako instruktorka outdoorových aktivit a vedu pionýrský oddíl. Na výchovu a vzdělávání je zaměřené i moje studium na FF UK, kde se věnuji oborům Pedagogika & Čeština v komunikaci neslyšících.
Mgr. Miloš Staněk
Lektor, člen Správní rady
V Jules a Jim pracuji od 2012, kdy jsem začínal na pozici vedlejšího lektora adaptačních kurzů a lektora vztahové prevence ve školách. Od té doby jsem prošel v Jules a Jim jako lektor mnoha dalšími programy. V roce 2014 jsem se stal členem Valné hromady a od roku 2015 jsem členem Správní rady a nyní jsem jejím předsedou. Podílím se na koncepčním a strategickém rozvoji organizace, na rozvoji služeb a zdrojů organizace.
Díky práci v Jules a Jim mládnu a hlavně mohu dělat věci, které mají smysl. Líbí se mi nasazení všech lidí v organizaci a vážím si vztahů, které mezi sebou máme.
V letech 2016, 2017 a 2018 jsem byl členem týmu pro projekt „Podpora všeobecného, exekutivního a praktického vyučování žáků v gastronomii“. Vytvořili jsme originální metodiku vzdělávání v exekutivních dovednostech. V současné době působím také jako hlavní lektor programů vztahové primární prevence, selektivní primární prevence, DVPP a sebezkušenostní části vzdělávání školních metodiků prevence.
Vystudoval jsem Pedagogickou fakultu UK, učitelství českého jazyka a společenských věd (1990), dále Filosofickou fakultu (1994 – sociologie) a Pražskou psychoterapeutickou fakultu (2015 – psychoterapie). Absolvoval jsem pětiletý sebezkušenostní Daseinsanalytický výcvik v psychoterapii (2015), tříleté teoretické studium Daseinsanalýzy (2015), kurz Terapeutický daseinsalytický výklad snů (2013), kurz Základy krizové intervence tváří v tvář (2014), Kurz Lege artis postupy v komunitní a skupinové psychoterapii (2017), kurz Zdravotník zotavovacích akcí (2019) a další kurzy o práci s dětmi a lidmi obecně. V roce 2013 jsem byl na stáži v DC Paprsek u Dr. Šturmy. V průběhu svojí pracovní praxe jsem pracoval jako učitel na základní škole (5 let), učitel na střední škole (2 roky) a učitel na vysoké škole (2 roky). Vedle toho jsem vedl dětské skupiny již při studiích (vodácký oddíl, turistický oddíl, filmový kroužek, večerní školu filmu aj.) Dlouhá léta jsem se zabýval též sociologickým výzkumem, výzkumem trhu, médií a veřejného mínění. Od září 2013 dodnes pracuji jako školní psycholog na základní škole s téměř 1000 žáky a věnuji se soukromé poradenské daseinsanalytické praxi.
Mgr. Agáta Hrdličková
Lektorka, metodička projektu Labyrint sítě a ráj srdce
V Jules a Jim jsem začala v roce 2019 jako lektorka látkové prevence. Postupně jsem připojila i další programy všeobecné specifické, nespecifické a selektivní prevence. Po dostudování Genderových studií na FHS UK jsem začala garantovat programy sexuální výchovy a prevence homofobie a transfobie. V těchto tématech také školím vyučující, školní metodi*č*ky prevence a další lidi pracující s dětmi a dospívajícími.
Na Jules a Jim nejvíc oceňuji, že zde můžu spojit všechny své profesní a studijní zájmy a zkušenosti v neuvěřitelně smysluplnou práci, protože dobrá prevence je podle mě způsob, jak dělat ze světa o něco lepší místo k žití.
Mimo Jules a Jim se věnuji studiu humanitních věd, konkrétně pracuji na magisterském titulu z Genderových studiích. Mým hlavním tématem je složitá situace LGBT* dospívajících ve vzdělávacích institucích.
K práci s dětmi mám blízko už od střední školy. Působila jsem jako oddílová vedoucí, programová vedoucí nebo zdravotnice na letních i zimních tábory. Několik let jsem jako dobrovolnice vedla zájmové a rozvojové skupinky mentoringového programu pro sociálně znevýhodněné děti.
Bc. Veronika Kanát
Odborná konzultantka a lektorka
V Jules a Jim působím s menší přestávkou od roku 2015, kdy jsem jela na svůj první adapťák. Teď se můžeme nejčastěji potkat na programech selektivní prevence nebo v kurzech DVPP. Největší smysl vidím při podpoře škol a tříd v situacích, se kterými už si samy neví rady. Když hledáme možnosti, přinášíme naději a snažíme se věcem přijít na kloub. Důležité je pro mě neustále nacházet balanc mezi podporou a péčí na jedné straně a pevností a důsledností na straně druhé.
Kromě práce v JaJ se věnuji krizové intervenci na dětském krizovém chatu a personálnímu poradenství. Vystudovala jsem andragogiku a personální řízení na FF UK, mám za sebou výcvik komplexní krizové intervence.
Aktuálně dokončuji studium Sociální práce a Daseinsanalytický psychoterapeutický výcvik na PVŠPS. Ve volném čase nejraději vandruju, zpívám nebo cvičím jógu.
Mgr. Eva Hartmannová
Lektorka
V JaJ jsem začala lektorovat v roce 2018. Po svém nástupu jsem si zvolala programy zaměřené na vztahy v třídních kolektivech. K mým nejoblíbenějším programům patřily programy zabývající se respektem k jinakosti a programy zaměřené na prevenci šikany. Mám za sebou také vedení adaptačních kurzů a práci na metodikách k jednotlivým programům.
Po velmi intenzivním období, kdy jsem lektorovala denně, jsem se rozhodla pustit se také do selektivní prevence. Po potřebných školeních jsem však dostala nabídku, která se neodmítá. A to pracovat jako vychovatelka v dětském domově. Chvíli jsme se snažila pracovat v DD a zároveň lektorovat, ale společně s péčí o malou dceru, to nešlo. A v roce 2020 jsem z JaJ odešla. Po tříleté pauze jsem se k lektorování v září 2023 vrátila. Lektoruji však jen příležitostně.
Za dobu mé nepřítomnosti se v JaJ některé věci změnily. Co ale zůstalo, je přátelská atmosféra, možnost se realizovat podle svým představ a možností a profesionální přístup k tvorbě metodik a vzdělávání lektorů.
Mám ráda práci ve třídách, kde jsou „problémoví“ žáci. Velmi často se totiž ukáže, že jde jen o žáky s vlastním názorem, kteří se ho nebojí použít 😉
Mgr. et Mgr. Jakub Švec
Lektor
S organizací Jules a Jim jsem v kontaktu od roku 2009, kdy jsem působil ještě v jiné organizaci
a přemýšlel jsem, jak bychom mohli úžeji spolupracovat. Nakonec jsem v té jiné organizaci skončil a začal působit v Jules a Jim 🙂 nejprve jako lektor adaptačních kurzů a kurzů všeobecné prevence.
Dnes se ponejvíce věnuji poradenské činnosti v oblasti prevence šikany a osobnostního rozvoje, lektoruji kurzy selektivní prevence, dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (týmové sborovny, kurzy komunikace,
jak řešit šikanu a předcházet jí, třídnické hodiny, podporu školních metodiků prevence).
Práce mne moc baví a jsem pokaždé příjemně překvapený
a často až nadšený z toho, co žáci ale i my učitelé dokážeme, když se rozhodneme „zamakat“ na tom, aby mezi námi vládly dobré
mezilidské vztahy.
V oboru působím od roku 1993, nejprve jako skautský vedoucí a později, díky svému studiu (pedagogika osobnostní a sociální výchovy na FF UK) jako lektor, preventista a supervizor. Mám několikaletou zkušenost i jako školní psycholog, v současnosti spolupracuji i s organizací „Nevypusť duši“, kde se zabýváme duševním zdravím a destigmatizací duševních poruch.
Ve volném čase rád chodím (většinou) po horách, jezdím na kole, na bruslích a na vodu, tábořím v přírodě, lyžuji (běžky i sjezdovky) čtu a cestuji. Také se učím být dobrým tátou a vycházet se dvěma úžasnými puberťáky (rok výroby 2009 :-)).
Bc. Kateřina Čechová
Lektorka, garantka VPP oblasti
K týmu Jules a Jim jsem se přidala jako lektorka selektivní prevence
a DVPP teprve v roce 2024,
ale všeobecnou a selektivní prevenci napříč tématy jsem začala lektorovat už v roce 2021 pro jinou organizaci.
Na této práci mě nejvíc baví zkoumat téma z různých pohledů (děti, pedagogové, rodiče,…)
a hledat společnou cestu, jak s ním pracovat tak, aby mohlo být například všem ve třídě zase
o chlup lépe. Vzděláním jsem andragožka, profesně mám však také blízko k online tématům, protože jsem necelých šest let pracovala pro Seznam.cz. S dětmi pracuji i ve svém volném čase
s přestávkami od roku 2003
a aktuálně jsem jako skautská vedoucí k ruce vícero oddílům, když potřebují probrat s dětmi nebo mezi vedoucími konkrétní (nejen) výchovné téma.
V neposlední řadě jsem také mámou mé úžasné dceři, která mě vždy s lehkostí vrátí nohama
na zem. I mně se stane, že už je občas dětí, výchovy a prevence moc, to se pak vydám se psy třeba do hor, jdu si zaběhat nebo se zašiju někam s knížkou
či skicákem.
Anna Mamulová
Lektorka
se na aktualizaci metodik v oblasti sexuality a genderu.
Na práci v Julesovi si vážím hlavně empatického týmu a širokých možností profesního rozvoje. Díky němu jsem absolvovala třeba kurz krizové intervence
nebo sebezkušenostní školení zaměřené na skupinovou dynamiku.
Kromě působení v naší organizaci studuji školský management
na PedfUK. Mám za sebou také kurz první pomoci, který využívám v roli zdravotnice na vlastním táboře Stuha. Příležitostně
se objevím i na horském svahu jako instruktorka lyžování.
svoje akvárko s krevetkami a psaní básniček.
Bc. David Košťák
Lektor
V Jules a Jim působím od poloviny roku 2022. Věnuji se tématům osobnostního rozvoje a látkové prevence. Cením si této možnosti pomoci žákům si uvědomit své hodnoty, posunout se v poznání svých vlastních emocí, či je informovat i o stinné stránce návykových látek.
V Jules a Jim se mi líbí profesionální, ale současně přátelský přístup a nadšení pro neustálou aktualizaci obsahu i formy preventivních programů.
Bc. et Bc. Gabriela Malíková
Lektorka
V Jules a Jim působím od roku 2019 jako lektorka všeobecné primární prevence, selektivní prevence a adaptačních kurzů. Nejvíce se věnuji oblasti osobnostního rozvoje a péči o duševní zdraví, v neposlední řadě pak prevenci šikany. Mám pod křídly také tvorbu metodik pro oblasti osobnostního rozvoje a duševního zdraví (poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, syndrom CAN).
V rámci své práce ve třídách se snažím utvářet přijímající prostor pro sdílení a vzájemnou inspiraci. O to větší radost mám, že se nám v organizaci daří takové hodnoty naplňovat.
Vystudovala jsem sociologii a sociální antropologii na FSV UK, v současnosti dokončuji studium psychologie na FF UK.V oblasti primární prevence se pohybuji od roku 2016. S dětmi a dospívajícími se jsem se dále setkávala v rámci organizace adaptačních kurzů a táborů, ale například i jako asistent psychologa na oddělení dětské psychiatrie. Své znalosti a dovednosti v zážitkové pedagogice čerpám zejména z působení v Prázdninové škole Lipnice. V současné době zároveň působím jako krizová interventka na Lince bezpečí.
Mgr. Helena Hlaváčková
Lektorka
V Jules a Jim jsem začala působit s počátkem školního roku 2023/24. Lektoruji programy k tématu kyberprostoru. Ráda se bavím se třídami o fungování v online prostředí. Na práci se třídními kolektivy mě nejvíce baví, že žádný program není stejný. Jsem ráda, že jsem se dostala k lektorování, protože mě to rozvíjí a posouvá dál. Doufám, že se časem dostanu i k jiným tématům a budu se pohybovat i v oblasti lektorování učitelů.
Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu na Jihočeské univerzitě obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Mimo lektorování jsem třídní učitelkou na 1. stupni na pražské základní škole. Učím také informatiku, proto je mi kyberprostor blízký.
Ve svém volném čase ráda cestuji, ať už po krásách České republiky, tak v cizině. Mými společníky na cestách jsou hlavně knihy, hudba nebo podcasty.
Mgr. et Bc. Daniela Sejpalová
Odborná konzultantka, lektorka,<br /> odborná garantka ŠPP platformy
S organizací Jules a Jim spolupracuji již od roku 2013 jako ŠMP velké sídlištní školy.
Tehdy mě oslovila nabídka preventivních programů a forma, jakou byly programy vedeny. Práce lektorů měla velmi dobré výsledky. Díky dlouhodobé spolupráci jsem poznala mnoho výjimečných lidí, dnes, si troufám
říct, přátel.
V roce 2019 jsem byla přizvána ke spolupráci na přípravě Specializačního studia pro
školní metodiky prevence a jako lektorka zde působím dodnes. Moje činnost v Jules a Jim se dále rozšířila o pozici lektorky DVPP, odborné poradenství a konzultace pro ŠMP, vedoucí pracovníky školy i pedagogy. Od září 2024 působím také jako odborná garantka ŠPP platformy.
Jsem ráda, že v této organizaci mohu nabídnout své zkušenosti a poznatky z dlouholeté praxe zástupkyně ředitele školy, ŠMP, výchovné poradkyně.
Kromě vzdělání na PedF UK a FF UK jsem prošla také mnoha zajímavými kurzy např.
Kurz krizové intervence, Koučink, Mentorink, Videotrénink interakcí, Základy vedení
třídnických hodin, Diagnostika třídních kolektivů, Seminář pro pedagogické pracovníky na téma šikana, Komunikace – strategie jednání s rodiči, Možnosti
a meze poradenského psychologa, Školská legislativa – Školský zákon a jeho aktuální
novelizace aj.
Práce v této organizaci mi vždy dávala velký smysl, pokaždé se těším na společné setkávání s lidmi, kterým jde o dobrou věc.
Kristýna Šmejkalová
Lektorka
Od školního roku 2023/2024 jsem členkou týmu organizace Jules a Jim, kde se věnuji lektorství především v oblasti látkové prevence a programům týkajícím se sexuální výchovy.
Mé spojení s touto organizací vzniklo prostřednictvím mého studia metodiky prevence, kdy jsem nabídla své služby jako lektorka. Flexibilní pracovní týden a podpora ze strany mladého týmu mi vyhovovaly, zejména během mého aktuálního pobytu na rodičovské dovolené. Kromě mé práce
v organizaci jsem také učitelkou na 2. stupni základní školy.
Moje aprobace je dějepis
a hudební výchova, ale učila jsem snad už veškeré předměty.
Mé hlavní poslání spočívá v práci se studenty a neustálém zdokonalování se.
Mimo pracovní povinnosti se zajímám o moderní technologie, spravuji školní web a sociální sítě. Ve volném čase
se ráda věnuji čtení, miluji jakýkoliv pohyb a sport, a často
si dopřeju procházky. Během období pandemie jsem si oblíbila poslech podcastů a stala se jejich věrnou posluchačkou.
Mgr. MgA. Alena Kuželková
Lektorka, garantka metodik VPP
Po dvanáctileté pauze se naloďuji zpět. Je rok 2023. Tehdy mladá nadšená lektorka adapťáků,
v pauze učitelka dramaťáku,
osv a pedagogiky, cestovatelka
a máma. Nyní se v organizaci věnuji úpravě metodik, lektorování všeobecných programů, zaplouvám
do selektivní prevence a podpory
vyučujících. Je pro mne výzvou hledat a podporovat silné stránky i tam, kde vidíme samé slabé, vnímám jako důležité podporovat dovednost žáků, pedagogů a dalších klientů vymezovat své hranice
a posilovat je v sebejistotě
a v energii se ozvat a měnit věci či systémy, když je potřebují jinak. Mám vystudovanou pedagogiku volného času (TF JCU), dramatickou výchovu (DAMU), učitelství pedagogiky (FF UK), nedávno jsem realizovala koučovací výcvik a brousím
si zuby na supervizní výcvik.
Jsem málo aktivní skautka, když se nestarám o své tři děti mizím do lesa, do kopců. Ráda chodím
bosa.
Karolína Lauerová
Lektorka
V organizaci Jules a Jim působím na pozici lektorky všeobecné primární prevence od roku 2023.
i vedení, možnosti seberozvoje
a učení se nových věcí. Jsem ráda, že mou první prací v oboru je právě lektorování, kde mohu využít
a předávat mé během studia nabyté informace, a zároveň se toho
i spoustu naučit o fungování skupiny, komunikaci a práci s dětmi.
Doubravka Chlaňová
Lektorka
V Jules a Jim jsem začala působit na začátku školního roku 2023/24. Lektoruji
témata welbeingu, jinakosti, sexuální výchovy, prevence homofobie a transfobie
a do budoucna i téma nutrice.
Kromě samotného lektorování občas pomáhám s tvorbou
nebo úpravou metodik.
Na lektorování mě baví pracovat s dětmi a mladými lidmi
a předávat jim skrze programy zkušenosti, znalosti a hodnoty, které sama považuji za důležité pro fungování v dnešní společnosti. Práce v organizaci mě kromě pocitu velké smysluplnosti dává možnost pracovat v přátelském týmu
a osobně se rozvíjet a učit.
Mimo organizaci Jules a Jim se věnuji studiu Sociologie na FFUK a působím ve vedení skautského vodáckého oddílu.
Mgr. et Mgr. Jakub Vlach
Lektor
V organizaci působím externě od roku 2023, potkat se můžeme zejména na programech selektivní prevence. S Jules a Jim jsem spojen však mnohem dříve, a to od roku 2016, kdy jsem zde absolvoval čtvrtý ročník lektorské akademie, a tak začala má profesní dráha, kdy jsem postupně prošel různými pozicemi v oblasti vzdělávání;
od učitele na SOU ve věznici v Jiřicích, třídního učitele
na běžné základní škole, metodika ve Středisku volného času až po supervizora na volné noze.
Vystudoval jsem sociální pedagogiku a vychovatelství pro speciálně výchovné instituce, absolvoval jsem komplexní výcvik v systemické supervize a koučování a sebezkušenostní výcvik ve vedení tříd a skupin osobnostního rozvoje. Ve volném čase se rád toulám přírodou a cestuji.
PhDr. Lenka Beranová
Lektorka
V Jules a Jim jsem od roku 2021. Jsem vděčná jednak za možnost stále se učit o lektorování,
o školním prostředí i o sobě, jednak seznamovat
se s nejmladšími generacemi
i s výzvami, se kterými se potýkají a také jak dnešní svět děti
a mladší ročníky reflektují.
Mým hlavním úkolem je doprovázet žáky skrze programy všeobecné primární prevence, vedle toho se v tandemu věnuji selektivní prevenci,
kdy poznáváme jeden kolektiv delší dobu. Organizace mi dává silnou podporu ve formách školení, super/intervizí
i respektujícího kolegiálního
a přátelského prostředí,
kde jsme namíchání věkově
i profesně, což považuji za velkou devízu. Věřím, že rozmanitost obohacuje a je to ta nejlepší strategie, jak mentálně nezakrnět ve vlastní bublině.
Jsem ráda, že v této organizaci mohu nabídnout své zkušenosti a poznatky z dlouholeté praxe zástupkyně ředitele školy, ŠMP, výchovné poradkyně.
Kromě vzdělání na PedF UK a FF UK jsem prošla také mnoha zajímavými kurzy např.
Kurz krizové intervence, Koučink, Mentorink, Videotrénink interakcí, Základy vedení
třídnických hodin, Diagnostika třídních kolektivů, Seminář pro pedagogické pracovníky na téma šikana, Komunikace – strategie jednání s rodiči, Možnosti
a meze poradenského psychologa, Školská legislativa – Školský zákon a jeho aktuální
novelizace aj.
Práce v této organizaci mi vždy dávala velký smysl, pokaždé se těším na společné setkávání s lidmi, kterým jde o dobrou věc.
Jsem ráda, že v této organizaci mohu nabídnout své zkušenosti a poznatky z dlouholeté praxe zástupkyně ředitele školy, ŠMP, výchovné poradkyně.
Kromě vzdělání na PedF UK a FF UK jsem prošla také mnoha zajímavými kurzy např.
Kurz krizové intervence, Koučink, Mentorink, Videotrénink interakcí, Základy vedení
třídnických hodin, Diagnostika třídních kolektivů, Seminář pro pedagogické pracovníky na téma šikana, Komunikace – strategie jednání s rodiči, Možnosti
a meze poradenského psychologa, Školská legislativa – Školský zákon a jeho aktuální
novelizace aj.
Práce v této organizaci mi vždy dávala velký smysl, pokaždé se těším na společné setkávání s lidmi, kterým jde o dobrou věc.
Na lektorské práci mne nepřestává bavit její živost, přímá interakce s třídami i komunikace s pedagogy, jejichž práce nemá vždy takovou podporu, jakou by si zasloužila. Je to sice často radostná, ale současně i dost náročná profese, ve které jde
o víc než jen o předávání informací. Respekt a dík všem, kdo se pro ni rozhodli,
drží a zapalují :-).
Vystudovala jsem sociologii
na FFUK a pracovala
ve výzkumných agenturách.
Mám ráda práci s lidmi.
Jako dobrovolnice jsem působila několik let v Cestě domů v jejich “dětských letech”. Později jsem přesunula svůj zájem
ke vzdělávání a mladým lidem. Mám za sebou kurzy Montessori pedagogiky (pro děti,
ale i seniory) a dobrovolničení
v Mezipatře nebo Letním domě. Hodně mě lákal program “Učitel naživo”, ale po rodičovské dovolené jsem zakotvila v Jules
a Jim, kde mám i více prostoru
na své další aktivity. Mám ráda knihy, chůzi a vlaky.
Adéla Lábusová
Lektorka
Pracovala jsem především v oblasti pedagogicko – psychologického poradenství se zaměřením
na multidisciplinární přístup v podpoře dětí se SVP a v Člověku v tísni ve vzdělávacích a sociálních programech.
Jako metodik vzdělávání jsem působila v Agentuře pro sociální začleňování. Nyní jsem v Národním pedagogickém institut a organizaci Jules a Jim, kde se věnuji přednostně kyberprevenci. Pro organizaci SOFA lektoruji kurz trauma respektujícího přístup.