o nás

Kdo je Jules a Jim?

 

Podporujeme školy v komplexním přístupu k osobnostně-sociální výchově (OSV) a primární prevenci rizikového chování (PPRCH). Žákům pomáháme rozvíjet kompetence pro spokojený život v dnešním světě. Vyučujícím ukazujeme možnosti práce s třídním kolektivem i jednotlivci a řešení náročných situací. Členy školního poradenského pracoviště, především školní metodiky prevence, pak provázíme nastavováním i realizací PPRCH a OSV v kontextu života celé školy. A to vše proto, aby bylo každému ve školní komunitě dobře a mohl v bezpečném a zdravém prostředí maximalizovat svůj potenciál. A aby si tuto svou zkušenost odnesl a šířil ji i mimo školu.

 

Jsme certifikovanou organizací MŠMT pro všeobecnou a selektivní primární prevenci a akreditovaným zařízením DVPP.

 

 

 

 

Co děláme?

 

  • Pomáháme vytvářet zdravé a bezpečné klima školy 
  • Pomáháme s řešením náročných situací.
  • Věnujeme se komplexnímu přístupu k primární prevenci rizikového chování a osobnostně-sociálnímu rozvoji – od jednotlivých žáků, přes vyučující až po členy školního poradenského pracoviště a vedení škol. 
  • Poskytujeme další vzdělávání pedagogů v oblasti prevence a osobnostně-sociálního rozvoje.
  • Vzděláváme a podporujeme vyučující, metodiky a metodičky prevence školní psychology a psycholožky a další členy ŠPP

 

 

 

Pro koho tu jsme? 

 

Zaměřujeme se na práci se žáky a žákyněmi, třídními kolektivy, třídními učiteli a učitelkami i celým pedagogickým sborem a členy školního poradenského pracoviště a vedení škol. Spolupracujeme se základními a středními školami, hlavně v Praze a Středočeském kraji. 

 

 

 

 

 

Jak jsme velcí?

 

Ročně realizujeme

 

  • 1100 programů všeobecné primární prevence
  • 250 vstupů selektivní prevence
  • 80 celodenních programů DVPP

 

V týmu Jules a Jim působí kolem 50 lektorujících, z toho 12 lektorujících s hlavním zaměřením na selektivní prevenci, tedy podporu v řešení náročných situací ve třídách. Naši lektorující se pravidelně vzdělávají a rozvíjejí své kompetence. Kvalitu naší práce zajišťuje evaluační systém a supervize programů.

 

 

 

 

Jak pracujeme?

 

Převážně metodami zážitkové pedagogiky, reflektovaného učení. Navazujeme na práci organizací jako Outward Bound International nebo Prázdninová škola Lipnice. Věříme, že hluboký a reflektovaný prožitek vede potenciálně k trvalé a vědomé změně v názorech, postojích, hodnotách a dovednostech, což přispívá efektivní prevenci rizikového chování a kvalitnímu osobnostně-sociálnímu rozvoji.

 

 

 

 

Co slyším, to zapomenu.
Co vidím, to si zapamatuji.
Co vyzkouším, to pochopím.
(Konfucius, 551 – 479 př. n. l.)

 

 

 

 

 

👉 Podívejte se na náš tým!

 

 

 

👉 Zjistěte, jaké programy nabízíme!  

 

 

 

👉 Přijďte na kurz nebo webinář

 

 

 

👉 Odebírejte Newsletter pro ŠMP!

 

Zdarma do mailu každý měsíc ty nejdůležitější informace, které potřebují školní metodici a metodičky prevence, plus navíc tipy a materiály, kterými můžeme podpořit ostatní vyučující na vaší škole.

 

 

 

 

👉 Přihlaste se na Specializační studium pro školní metodiky prevence!

 

Získejte s ním větší jistotu při práci ŠMP. Studium Jules a Jim je výjimečné sebezkušenostní částí, která posouvá účastníky jak v práci, tak i v osobním životě!

 

 

 

 

👉 Kontaktujte nás!

 

 

 

👉 Mrkněte se námi do historie: Jak to s Jules a Jim začalo? 

 

Organizace Jules a Jim vznikla z přátelství – a právě proto, aby přátelství vytvářela, a také pomáhala zachraňovat. Všechno začalo v roce 2002 v partě kamarádů, kteří pro školní kolektivy pořádali adaptační kurzy. Protože byli nadšenci i do literatury a filmu, pojmenovali svou organizaci podle uměleckého díla – francouzské novely Jules a Jim od Henri-Pierra Rochého, jež je známější díky stejnojmennému filmovému zpracování od Françoise Truffauta.

 

Příběh této novely nemá sice nic společného se školním prostředím,ale obsahuje silné prvky, na kterých Jules a Jim stál tehdy i nyní. V příběhu se dva kamarádi, Francouz a Brit, zamilují do jedné ženy. Spojuje je přátelství i rivalita, což vytváří velký prostor pro drama, a to i v symbolické rovině, vždyť pocházejí z národů, které v historii mnohokrát soupeřily. Vývoj je dramatický, závěr smutný. Podobně jako školní kolektivy někdy zažívají dramatické a smutné chvíle – ty ale díky prevenci a podpoře růstu všech zúčastněných vůbec nemusí končit smutně.

 

Zatímco naši zakladatelé pomáhali školním kolektivům v začátcích, my dnes pomáháme ve všech náročných situacích, které je mohou potkat, a v předcházení těmto situacím a zmírňování jejich potenciálního dopadu. Specializujeme se na řešení krizí, které bývají někdy stejně napjaté jako příběh předobrazu. Jsme tu proto, aby si pro drama museli žáci, studenti, učitelé, metodici prevence i vedení škol chodit jen do kin – a aby školní kolektivy nacházely cesty ke spolupráci, porozumění, zdravým vztahům a přátelství.