další vzdělávání pedagogů
ZÁŽITKOVÁ PEDAGOGIKAakreditované kurzy:
- Úvod do zážitkové pedagogiky (10 h)
- Jak udělat „adapťák“ (10 h)
- Intenzivní kurz vedení adaptačního programu (28 h, pouze pro jednotlivce, kurz probíhá na bázi mentoringu a tandemové výuky při realizaci adaptačního kurzu)
Úvod do zážitkové pedagogiky
(10 h.)
Vzdělávací cíle:
- Účastníci si osvojí strukturu práce (dramaturgii) při využívání metod zážitkové pedagogiky a model CMIARE pro vedení aktivit
- Účastníci se seznámí s principy skupinové dynamiky
- Účastníci se seznámí s Kolbovým cyklem, základní strukturou vedení reflexe a poskytování a přijímání cílené zpětné vazby
- Účastníci si osvojí vedení reflexe a poskytování a přijímání cílené zpětné vazby
- Účastníci umí rozlišit pravidla skupiny a pravidla programu. Znají základní pravidla programu pro zajištění maximálního bezpečí účastníků.
Jak udělat adapťák
(10 h.)
Vzdělávací cíle:
- Účastníci se seznámí se základními pojmy a jejich principy: Kolbův cyklus, reflexe, skupinová dynamika, dramaturgie kurzu, vedení aktivit
- Účastníci si prakticky vyzkouší vést aktivitu a reflexi
- Účastníci se seznámí a následně si prakticky vyzkouší behaviorální popis a posyktování a přijímání cílené zpětné vazby
- Účastníci si osvojí základní pravidla bezpečnosti adaptačního kurzu a mechanismy, jak předcházet krizovým situacím a jak na ně případně reagovat
- Účastníci sestaví harmonogram adaptačního kurzu pro svou třídu odpovídající dobré praxi
- Účastníci si vyzkouší několik aktivit, které sami mohou používat, ujasní si jejich možné cíle a způsob reflektování těchto cílů
- Účastníci se seznámí s evaluací efektivity adaptačního kurzu a evaluací efektivity jednotlivých aktivit. Naučí se rozlišovat mezi efektivitou a zábavností programu.
Intenzivní kurz vedení adaptačního programu
(10 h.)
Vzdělávací cíle:
- Účastník se seznámí se základními pojmy a jejich principy: Kolbův cyklus, reflexe, skupinová dynamika, dramaturgie kurzu, vedení aktivit
- Účastník si prakticky vyzkouší vést aktivity a reflexe
- Účastník se seznámí a následně si prakticky vyzkouší behaviorální popis a poskytování a přijímání cílené zpětné vazby
- Účastník si osvojí základní pravidla bezpečnosti adaptačního kurzu a mechanismy, jak předcházet krizovým situacím a jak na ně případně reagovat
- Účastník sestaví harmonogram adaptačního kurzu pro svou třídu odpovídající dobré praxi a následně si jej vyzkouší realizovat
- Účastník si vyzkouší se svými žáky několik aktivit a ujasní si jejich možné cíle a způsob reflektování těchto cílů
- Účastník se seznámí s evaluací efektivity adaptačního kurzu a evaluací efektivity jednotlivých aktivit. Naučí se rozlišovat mezi efektivitou a zábavností programu.