další vzdělávání pedagogů
NÁROČNÉ SITUACEakreditované kurzy:
- Základy konstruktivní komunikace (10 h)
- Práce ve vztahově a emočně náročných situacích a IVýP (Individuální výchovný plán) (10 h)
Základy konstruktivní komunikace
Vzdělávací cíle:
Účastníci na vlastních příkladech, během cvičení i v popisu a vysvětlování poznají rozdíly mezi symetrickou a asymetrickou komunikací, mezi otevřenou a neotevřenou komunikací, mezi konfrontační a kooperační a mezi vztahovou a věcnou komunikací.
Účastníci si osvojí principy a cíle konstruktivní komunikace, aktivního naslouchání a zpětné vazby. Účastnici pojmenují principy aktivního naslouchání a vyzkouší si v modelových situacích jeho techniky.
Účastnicí si vyzkouší jednu z metod řešení problematických situacích ve škole – Balintovskou skupinu – zaměřenou na náročnou komunikační situaci
Práce ve vztahově a emočně náročných situacích a Individuální výchovný plán
Vzdělávací cíle:
- Účastníci si pojmenují situace, které jsou pro ně v pedagogické praxi vztahově a emocionálně náročné (s žáky, rodiči, kolegy) a vyzkouší si účinek skupinové diskuse na hledání řešení těchto situací
- Účastníci si osvojí základní postup pro relaxaci a její vedení
- Účastníci si osvojí základy aktivního naslouchání
- Účastníci si osvojí základní postup při poskytování a přijímání cílené zpětné vazby
- Účastníci se seznámí a prakticky se naučí pracovat s Individuálním výchovným plánem, včetně techniky vedení/kontraktování v průběhu výuky
Účastníci se seznámí s postupy kontraktování a metodickým doporučením MŠMT k Individuálnímu výchovnému plánu. Účastníci si vyzkouší relaxaci mj. pomocí Jacobsonovy metody.